De herfst is ingezet. Bescherm uzelf tegen regen en wind met onze windschermen en regenkleding. 
Gratis verzending in Nederland en België

  • Voor 16.00 uur besteld
    Binnen 48 uur geleverd
  • Goed beoordeeld
    Gemiddeld: 8,5
  • Uitstekende Service
    Niet tevreden, Geld terug
  • Scherpst in Prijs!
    Elders goedkoper? Laat het weten!

Veelgestelde vragen

 Elektrische Fiets

 1. Wat is een elektrische fiets?
Je fietst net als op een gewone fiets, maar een elektrische fiets geeft je bij iedere trapbeweging een extra zetje waardoor het fietsen makkelijker en lichter wordt. Je krijgt als het ware een duwtje in de rug. Je fietst hierdoor niet alleen lichter en comfortabeler, maar je kunt ook makkelijker dat heuveltje of bruggetje op.

 2. Zijn er verschillen in de ondersteuning van een elektrische fiets?
Ja, je hebt fietsen met een speedsensor en een krachtsensor.

Bewegingssensor: Bij een lage snelheid en een hoge ingegeven ondersteuningsstand zal een elektrische fiets met speedsensor veel energie bijgeven. Al een fiets dus over verschillende standen beschikt dan zal elke stand op een bepaalde snelheid zijn ingesteld. Staat die op stand 1 geeft die ondersteuning tot 16km/h. staat die in stand 2 geeft die ondersteuning tot 18 km/h etc. etc.

Krachtsensor: De krachtsensor registreert hoe hard u op de pedalen trapt. Aan de hand daarvan krijgt u hulp. Het voordeel is dat er ook bij een lage snelheid veel hulp wordt geboden als u veel kracht zet (bijvoorbeeld heuvelop)

3. Wat is het verschil van een fiets met derailleur of naafversnelling?
Er is onderscheid te maken in open en gesloten schakelsystemen. Het open schakelsysteem heeft meestal derailleurversnelling en het gesloten schakelsysteem een naafversnelling.

Derailleur: Een fiets met een derailleur heeft altijd een half open kettingkast en loopt iets lichter. Dit systeem vergt wel iets meer onderhoud.

Naafversnelling: Een naafversnelling is een versnellingssysteem dat geheel in de naaf van het achterwiel is weggewerkt. Dit is altijd afgwerkt met een gesloten ketiingkkast. Hierdoor is het versnellingssysteem relatief onderhoudsarm.

4. Wat zijn de verschillen van de motor in een Elektrische fiets?
Eigenlijk zitten er heel weinig verschillen in de motor. Volgens de wet mogen de motoren van een elektrische fiets maximaal 250watt zijn. In de meeste gevallen zit de motor verwerkt in het voor of achterwiel. Vaak zie je dat fietsen met een derailleur versnelling de motor in het achterwiel hebben en fietsen met een  naafversnelling (gesloten kettingkast) de motor in het voorwiel.

5. Wat is het voordeel van de accu onder de bagagedrager?
Alle merken die we voeren hebben modellen waarbij de accu uitneembaar is. In dat geval zit de accu bijvoorbeeld onder de bagagedrager. Gebruikt u vervolgens een fietstas, dan is de accu ook mooi weggewerkt. Doordat de accu uitnmeebaar is kunt u deze ook makkelijk binnen opladen.

 6. Wat voor accu wordt er gebruikt in de Elektrische fietsen?
De fietsen die wij aanbieden zijn allemaal voorzien van een uitneembare Li-ion accu. Li-ion is de jongste generatie accu's die wordt toegepast. Bovendien is deze accu compacter en lichter in gewicht dan andere accu`s.

7. Hoeveel kilometer kan ik fietsen met een volle accu?
De actieradius van een elektrische fiets is per merk verschillend en afhankelijk van verschillende omstandigheden zoals: gewicht berijder, weersomstandigheden, wegdek etc. De actieradius staat ook per fiets vermeld.

8. Kan ik ook zonder ondersteuning fietsen?
Alles fietsen die wij aanbieden hebben een borstelloze motor. Dit zorgt voor een minimale weerstand waardoor u ook zonder accu/ondersteuning makkelijk kunt fietsen.

9. Tot welke snelheid ondersteund de motor?
Alle Elektrische fietsen ondersteunen tot maximaal 25 km/h, dit is wettelijk vastgesteld. Hierna moet je alles op eigen kracht doen.

10. Is bij een Elektrische fiets een kenteken verplicht?
Bij een elektrische fiets met trapondersteuning moet u blijven meetrappen voor de aandrijving. Dit wordt volgens de Wegenverkeerswet 1994 gezien als een normale fiets. U moet zich dus houden aan de verkeersregels die gelden voor het rijden met een fiets.

De Sachs Electra de luxe is een fiets die ook zelfstandig kan rijden. Een elektrische fiets met een hulpmotor valt wel onder de kentekenplicht voor bromfietsen. Hiervoor moet u een verzekering en een kenteken hebben.

 

 Elektrische scooter

1. Wat zijn de voordelen van een Elektrische scooter
In vergelijking met de traditionele benzine scooter biedt een elektrische scooter veel voordelen. Een Elektrische scooter is geruisloos en stoot geen C02 stoffen uit. Stank is dus verleden tijd. Daarnaast verbazen veel mensen zich over de uitstekende rijeigenschappen van een Elektrische scooter. Wij nodigen u graag uit om eens langs te komen voor een proefrit om de voordelen zelf te ervaren.

2. Hoeveel kilometer kan ik met een Elektrische scooter rijden?
De actieradius van een elektrische scooter is per merk verschillend en afhankelijk van verschillende omstandigheden zoals: gewicht berijder, weersomstandigheden, wegdek en natuurlijk de manier van rijden. De actieradius staat per merk vermeld.

3. Wat is het verschil tussen een Siliconen accu en Lithium accu?
Bij de Elektrische scooter worden op moment 2 verschillende soorten accu`s gebruikt. Namelijk de Siliconen accu`s en Lithium accu`s. De Siliconen accu`s bestaan vaak uit een pakket van 4 stuks. De levensduur van siliconen accu`s is ongeveer 3 jaar (afhankelijk van het gebruik). Lithium accu`s heb t.o.v de siliconen accu`s enkele voordelen. Deze zijn lichter en hebben bij de zelfde capaciteit een veel grotere actieradius. Ook is de levensduur van deze accu`s aanzienlijk groter. Nadeel is dat deze accu`s nog een stuk prijziger zijn.

Let op: Ook in Lithium accu`s zijn er grote verschillen. De LiFeP04 Li-ion accu`s zijn op moment de beste Accu`s voor het gebruik in een Elektrische scooter.

 4. Hoe kan ik het beste de accu`s onderhouden?
Bij elke Elektrische scooter zit standaard een oplader. Deze kan ingebouwd zijn of zit er los bijgeleverd. De scooter kan aan ieder 220V (geaard)  stopcontact geladen worden. Het beste is om de accu na elke rit weer op te laden, dit verhoogt de levensduur van de accu. Wanneer je de accu langere tijd niet gebruikt, dan adviseren wij de hoofdschakelaar uit te zetten en de scooter op een droge en koele plek te zetten. Wordt de scooter niet gebruikt (bijvoorbeeld in de winter) Leg de scooter dan iedere maand enkele uren aan de lader. Dit om de accu`s in conditie te houden. Bij het laden altijd de hoofdschakelaar op ON zetten.

5. Hoeveel kost het om een accu volledig op te laden?
Een 100% lading kost ongeveer €0,25-.

6. Moet ik een rijbewijs hebben voor het rijden op een Elektrische scooter?
Voor het rijden op een elektrische scooter is een (brommer)rijbewijs verplicht. Met een normaal autorijbewijs mag je ook een Elektrisch scooter besturen.

7. Moet ik een helm dragen op een elektrische scooter?
Bij een snelheid van 25km/h (blauw kenteken) is een helm in Nederland niet verplicht.
Bij een snelheid van 45km/h (geel kenteken) is een helm in Nederland wel verplicht.

8. Moet ik een verzekering afsluiten?
Voor het rijden van een Elektrische scooter is een minimale WA-verzekering verplicht? Gleco werk samen met ENRA verzekeringen. Bij kunt u eenvoudig een verzekering afsluiten.

9. Is een Elektrische scooter op te voeren?
De snor- en bromscooter zijn technisch gelijk en zouden onbegrenst rond de 45 km/h rijden. Bij een blauw kenteken (geen helmplicht) is de maximale snelheid 25km/h en bij een geel kenteken (helmplicht) is de maximale snelheid 45km/h. Natuurlijk is opvoeren wel mogelijk maar vaak vervalt dan de garantie.

10. Kan ik subsidie krijgen bij de aanschaf van een Elektrische scooter?
Bedrijven komen in aanmerking voor de MIA en VAMIL subsidie bij de aanschaf van een elektrische scooter. Ook consumenten kunnen in sommige steden subsidie krijgen op de aanschaf van een milieuvriendelijk vervoersmiddel.

 

Over Gleco

1. Kan ik bij jullie langs komen voor meer informatie en een proefrit?
Natuurlijk, U bent bij ons van harte welkom voor meer informatie en een vrijblijvende proefrit. Let er wel op dat een bezoek aan de showroom uitsluitend mogelijk is op afspraak. Op deze wijze kunnen wij garanderen dat u optimaal geholpen wordt. U kunt een afspraak maken door te bellen naar 06-30687093 of een e-mail te sturen naar info@gleco.nl.

 2. Verzorgen jullie ook het onderhoud aan mijn fiets of scooter?
Ja, U kunt bij ons ook terecht voor het onderhoud aan uw fiets. Dit kan gewoon bij ons in de werkplaats maar ook bij u op locatie. Klik hier voor meer informatie over het onderhoud.

3. Hoe kan ik bestellen?
U kunt bij ons een bestelling plaatsen of via onze webshop. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om telefonisch een bestelling te plaatsen.

4. Berekenen jullie kosten voor het rijklaar maken?
Nee, Voor de Fietsen en scooter berekenen wij geen rijklaar maak kosten.

5. Berekenen jullie kentekenkosten?
Vanaf 1 januari 2007 is het bromfietskenteken verplicht voor alle bromfietsen in Nederland. Volgens de wet vallen ook alle snorfietsen, bromscooters  en fietsen met hulpmotor onder de definitie van bromfiets. 
Wij leveren de scooter altijd compleet met kentekenpapieren en kentekenplaat. Gleco is RDW erkend en wij hebben ook de bevoegdheid om het kenteken voor u op naam te zetten Wij berekenen hiervoor €150,- kentekenkosten.

6. Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor een fiets en scooter zijn €50,-
Voor accessoires zijn de verzendkosten €4,95-.  En boven de €50,- gratis.
Voor meer informatie over de verzendkosten klik hier

7. Wat is de levertijd?
De levertijd van de fietsen en scooters is per merk verschillend. Indien wij deze op voorraad hebben dan kunnen wij deze direct leveren. Is dit niet het geval dan is de levertijd ongeveer 5 dagen. Nu uw bestelling nemen wij contact met u op om meer informatie te geven over de levertijd. Accessoires kunnen wij in de meeste gevallen leveren binnen 1 tot 3 werkdagen.

 8. Door wie wordt de fiets of scooter bij ons afgeleverd.
Gleco levert in heel Nederland en België. Afhankelijk van de afstand vanaf onze vestiging wordt de scooter door ons geleverd of door onze bezorgdienst. Wij nemen altijd contact met u op om de bezorging in te plannen.

9. Mijn vraag staat hier niet tussen?
U kunt altijd een vraag tot ons richten via de email, hiervoor kunt u de contactpagina gebruiken. Ook kunt u telefonisch contact met ons opnemen,